שלום,
ברשותי ראוטר בן חמש שנים בדגם TD-W9980
בחודשיים האחרונים, פעם בשבוע לפעמים סטינג (YES באינטרנט) נתקע/איטית בחיבור רשת, WIFI מתנתק באופן עצמאי ממחשב, מסמארטפונים ולפעמים טעינה WIFI באינטרנט איטית
אני מוציא שקע ומתחבר מחדש, סטינג עובד כמו שצריך, אבל עם הזמן איכות שידור ברשת ובאלחוטי יורד
ראטאר שלי נמצא בדירה קטנה ובמקומו במרכז דירה ועבד כמו שצריך בשנים האחרונות
לפני חודש איפסתי את הראוטר, החלפתי את סיסמת WIFI וכניסה לראוטר, עדכון חומרה עדיין אין חדש מ-2015, התקשרתי ל-018 לרענן את הקו וגם ודאו שוקטורינג תמיד מכובה (ראוטר לא תומך וקטורינג), והבעיה לא נפתרה
האם ראוטר נמצא בתהליך גסיסה או שיש פתרונות נוספים?
תודה רבה!
האם ראוטר בתהליך גסיסה?
- NegativeIQ
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4423
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 570 פעמים
Re: האם ראוטר בתהליך גסיסה?
@foxil82
לא מכיר מצב שראוטר "גסס", זה בסה"כ מוצר אמין. לרוב אתה מחליף ראוטר כי הסביבה משתנה, לא כי הראוטר התקלקל.
בכל אופן יש שני דברים שצריך לחשוד בהם במקרה שלך -
אפשרות 1 - ששכן שלך הפעיל רשת WiFi על אותו ערוץ / ערוץ חופף. אם כל הבעיות שאתה מתאר הם רק ב-WiFi אבל בכבל הכל עובד בסדר אז צריך להסתכל על האפשרות הזאת. זה יכול גם להסביר למה זה קורה רק בזמנים מסויימים - ככל שיש יותר תקשורת ברשת המפריעה ככה המהירות של כולם יורדת. תשתמש בתוכנה בשם inSSIDer כדי לבדוק איזה רשתות נמצאות על איזה ערוצים ולשים את הרשת שלך על הערוץ הכי פנוי.
אפשרות 2 - שהקו שלך כן עם וקטורינג ו-018 לא יודעים את זה (והגיוני שהם לא ידעו כי זה משהו שרק בזק יכולים לדעת). הייתי חושד בזה אם זה קורה גם בחיבור עם כבל. אפשר לגרום ל-9980 לעבוד עם וקטורינג אבל זה דורש התעסקות פיסית איתו (ממש לחבר אליו כבלים). אם אתה לא מעוניין להתעסק עם זה אולי באמת כדאי לנסות מודם אחר.
אם החלפת למודם עם וקטורינג ועדיין יש בעיות גם בכבל אז הבעיה אצל בזק ולא אצלך.
לא מכיר מצב שראוטר "גסס", זה בסה"כ מוצר אמין. לרוב אתה מחליף ראוטר כי הסביבה משתנה, לא כי הראוטר התקלקל.
בכל אופן יש שני דברים שצריך לחשוד בהם במקרה שלך -
אפשרות 1 - ששכן שלך הפעיל רשת WiFi על אותו ערוץ / ערוץ חופף. אם כל הבעיות שאתה מתאר הם רק ב-WiFi אבל בכבל הכל עובד בסדר אז צריך להסתכל על האפשרות הזאת. זה יכול גם להסביר למה זה קורה רק בזמנים מסויימים - ככל שיש יותר תקשורת ברשת המפריעה ככה המהירות של כולם יורדת. תשתמש בתוכנה בשם inSSIDer כדי לבדוק איזה רשתות נמצאות על איזה ערוצים ולשים את הרשת שלך על הערוץ הכי פנוי.
אפשרות 2 - שהקו שלך כן עם וקטורינג ו-018 לא יודעים את זה (והגיוני שהם לא ידעו כי זה משהו שרק בזק יכולים לדעת). הייתי חושד בזה אם זה קורה גם בחיבור עם כבל. אפשר לגרום ל-9980 לעבוד עם וקטורינג אבל זה דורש התעסקות פיסית איתו (ממש לחבר אליו כבלים). אם אתה לא מעוניין להתעסק עם זה אולי באמת כדאי לנסות מודם אחר.
אם החלפת למודם עם וקטורינג ועדיין יש בעיות גם בכבל אז הבעיה אצל בזק ולא אצלך.